I DSB's kundemagasin Ud & Se forsøger Nyborg Kommune at lokke flere til at 'like' deres Facebook side.
Men er det virkelig en kommunal opgave og noget man skal bruge så mange af skatteborgernes ressourcer på?
Af annoncen får man i hvert fald det indtryk, at der sidder ikke mindre end fire mennesker i Nyborg Kommune og arbejder med sociale medier.
Det har så ifølge annoncen også resulteret i at kommunen har en:
"SUVERÆN 1. PLADS i Region Syddanmark målt på følgere på Facebook"
Men igen:
Og hvad så?
Hvad kan retfærdiggøre at der sidder fire ansatte i en kommune og lægger opslag på Facebook og svarer på spørgsmål fra brugerne der?
Annoncen opfordrer til at man inviterer andre til at synes godt om Nyborg Kommunes facebook-side, så man kan få endnu flere følgere.
Der udloves endda - ikke videre originalt - en ipad i en konkurrence for at få flere følgere.
Vi er åbenbart kommet dertil hvor kommuner konkurrere om at få flest likes på Facebook.
Hvad med at konkurrere om det laveste skattetryk, den bedste kernevelfærd eller det mindste bureaukrati eller noget andet som vil give borgerne mere indflydelse på eget liv i stedet - var det en idé?