Ingen mediestøtte og ingen betalingsmur. Støt derfor Folket Avis: Se mulighederne – eller gå direkte til betaling og vælg pakke der: Til betaling (Allerede abonnent? Log ind her!)

Her løb #osse-maj-kampagnen af sporet

Primære faneblade

Holdninger udtrykt i indlægget er ikke nødvendigvis i overensstemmelse med den redaktionelle linje på Folkets Avis

Foto: Pixabay

De navnkundige "15 minutter" kan man få på mange måder efterhånden

Der gik ikke voldsom lang tid, før jeg kunne se, at #metoo-kampagnen blev til en #osse-maj-kampagne.

Det skete, da en kvinde fra filmmiljøet ikke kunne modstå behovet for de 15 minutters berømmelse ved at slæbe Peter Aalbæk i gabestokken.

En 10 år gammel historie om aftørring af øl i en anledning, hvor hun havde opsøgt “ålen” for at tigge en gratis billet til en fest, skulle gøres til historien om den liderlige filmdirektør. 

Senere fulgte så andre, mest ukendte filmskuespillere, der tilsyneladende havde været udsatte for den af kække filmdirektør.

Det var tidspunktet, hvor det blev til en "osse-mig"-historie.

Hvorfor er kvinder egentlig så onde ved sig selv?

Tak fordi du læste et debatindlæg på Folkets Avis

Du kan støtte Folkets Avis som debat- og blogplatform ved at blive abonnent.

Se mulighederne