Primære faneblade

SEO og AdWords for nybegyndere

Det kan virke uoverskueligt at arbejde med SEO og AdWords for første gang, det er nogle tekniske discipliner, der kræver meget tid at sætte sig ind i og udføre. Det kan derfor være en god idé at få hjælp fra et professionelt bureau, men det betyder ikke, at du ikke selv må tilegne dig en viden om emnet, så du forstår, hvad der skal gøres for at forbedre din synlighed på Google. I denne artikel kan du læse en nedkogt version af, hvad SEO og AdWords er, og hvad der er vigtigt at have styr på.

Hvad er SEO?

SEO eller søgemaskineoptimering handler om, at kunder kan finde din hjemmeside på internettet, når de søger på din hjemmesides navn eller på produkter, som du sælger. SEO er noget der hele tiden skal arbejdes med, og du skal ikke forvente øjeblikkelige resultater, da det tager tid at opbygge synlighed og bedre placeringer på Google. Derfor kan det være en fordel at have et professionelt bureau til at gøre det for dig, da de både har tiden og ekspertisen til at få det bedst mulige resultat. Søgeord er noget af det vigtigste at arbejde med inden for SEO, det er disse der sørger for at kunderne finder din hjemmeside på internettet. Det vil sige, at de ord som kunderne bruger til at søge efter produkter på internettet, skal matche de ord, du bruger til at beskrive dine produkter, således at Google ser, at din hjemmeside er relevant for kunder, der søger på netop de søgeord. I bund og grund handler SEO om at finde ud af, hvilke søgeord der bliver brugt, når kunder søger efter produkter, som du sælger, og derefter implementere de søgeord på din hjemmeside, så du bliver mere synlig på Google. Søgeordene skal hjælpe med, at de kunder der er interesserede i dine produkter finder din hjemmeside og ikke bare, at flere besøger den.    

Hvordan fungerer Google AdWords?

AdWords er en effektiv og hurtig måde, hvorpå man får en bedre synlighed på Google. Det er også en metode, der koster dig penge hver dag. Måden AdWords fungerer på er, at du skal oprette en kampagne i Google AdWords, hvor du kan vælge, hvor i verden eller landet din kampagne skal vises, samt hvor mange penge du maksimum vil bruge per dag. Der skal også indsættes en budpris. Det kan du enten selv gøre, eller lade AdWords gøre for dig. Budprisen styrer, hvor mange penge det koster dig per klik. Dette betyder, at hver gang en potentiel kunde klikker på din annonce på Google koster det dig noget. I din kampagne kan du sætte et maksimum for, hvor mange penge du vil bruge per klik. Når du har oprettet din kampagne, vil din hjemmeside komme til at ligge øverst på Google med et lille ”annonce” stående ved siden af, så kunderne kan se, at det er en betalt annonce, de er ved at klikke på. Når kunderne så klikker på linket til din hjemmeside er det, at det koster dig penge. Det er vigtigt, at du holder øje med din kampagne for at sikre dig, at det er en god investering for dig at bruge penge på AdWords.

Hvis du kunne tænke dig at få lavet SEO eller AdWords på din hjemmeside, men ikke er helt sikker på, at du selv kan sætte det op eller, at det bliver for tidskrævende, så kontakt Searchmind og få en snak med vores eksperter.             

Bak op og få fordele Se muligheder Bak op og få fordele Tilmeld

Ønsker du et Danmark hvor etablerede medier og partier sætter dagsorden uden hensyn til borgerne?

Nej? – Nå, men det koster penge - og meget andet - at drive et medie som går imod magthaverne. Er du villig til at betale en del af prisen?

Første mål er at balancere de direkte økonomiske udgifter ved at drive et medie som i modsætning til den etablerede presse ikke modtager offentlige penge

Se muligheder Tilmeld nu

Nu 300 abonnenter ud af 1000 nødvendige