Voks eller dø

Screenshot
Screenshot
Skrevet af Lennart Kiil

Forestil dig en situation hvor din løn er låst fast, men dine udgifter stigende.

Det er den situation Folkets Avis nu befinder sig i. På grafen øverst kan du se at den månedlige indtjening på abonnenter nu flatliner.

Mens forskellige udgifter i forbindelse med avisens drift er svagt stigende.

I forhold til den trafik, Folkets Avis får, og den konverteringsrate og frafaldsrate der er for abonnenter, så har Folkets Avis nu ramt vækstloftet - som altså under de givne omstændigheder ligger på knap 340 abonnenter.

Som ejer og økonomisk ansvarlig for avisen er det min opgave at smadre igennem det vækstloft.

Der er tre måder at gøre det på:

  1. Øge trafikken - men det er ikke nemt. For hovedkilden til trafik er Facebook. Så skal der arbejdes med den organiske trafik og eventuelt nyhedsbreve, men det tager tid.
  2. Sænke frafaldsraten. Det vil sige at Folkets Avis skal blive bedre til at holde fast i abonnenterne. Der er allerede sat initiativer i gang, og vores frafaldsrate er faktisk pænt lav i forhold til online mediedrift.
  3. Endelig kan konverteringen af læsere til abonnenter øges. Og på den front er der en del at gøre. Det handler om at markedsføre og sælge. Fortælle læserne at de bør bakke op - og give dem lyst til at gøre det.

Du kan derfor forvente at der i den kommende tid vil komme mere fokus på fordele ved at være abonnent, og at der i forbindelse med delinger og andet vil blive linket direkte til tilmeldingssiden.

Del Voks eller dø