Kære læser,

Med FOLKETS har jeg skabt en medieplatform der er uafhængig af statsstøtte.

Den uafhængighed er enestående i Danmark hvor medierne har snablen dybt nede i skatteborgernes lommer. De får milliarder af staten. Hold kæft-bolsjer, kalder jeg det.

Bør der ikke være medier som går systemet kritisk efter i sømmene. Hvor fokus er dybere end de enkelte politikeres fadæser eller rød mod blå blok.

Hvis du kan se hvorfor det er vigtigt med uafhængige medier, må næste spørgsmål være – hvordan?

En dag er denne side helt tom, hvis ikke du bakker op.

Meld dig til her

Og god læselyst,
Lennart Kiil

Primære faneblade
Annonce

Kommercielt

Tivoli ryder op efter afsløringer om ulovlig reklame

Formynderiet i DR og Forbrugerrådet kender ingen nedre grænse.

Tivolis ledelse vil gøre op med ulovlig markedsføring for deres online casino, fortæller DR, efter DR selv ‘afslørede’, at deres samarbejdspartnere, havde benyttet sig af falske annoncer. Forbrugerrådet jubler og fortsætter deres infantilisering af befolkningen.

Det går den ‘ulovlige’ reklame ud på

Afsløringen blev bragt i DR Nyheder i slutningen af september, og har sidenhen kostet den ansvarlige direktør jobbet. DR har i vanlig stil malket historien godt bakket op af Forbrugetrådet.

Tivoli forbrydelse består i, at de har en række samarbejdspartnere, der mod betaling sender kunder til deres casino. Disse samarbejdspartnere skriver nyheder og anmeldelser, der har det formål, at deres websites skal ligge højt i søgemaskinerne, når du fx søger på ‘online casino’. Problemet er, ifølge DR og Forbrugerrådet, at anmeldelserne er ‘falske’, da de ikke er forsynet med oplysninger om, at de er reklamer. Ifølge Markedsføringslovens §4 er det skjult reklame.

Tydelig reklame

Rent objektivt set er det selvfølgelig et brud på Markedsføringslovens §4, at bringe reklamer forklædt som anmeldelser. Men spørgsmålet er, om der overhovedet findes nogen - udover DR og Forbrugerrådet - der ikke tydeligt kan se, at de omtalte “anmeldelser” er reklame for det casino, der anmeldes?

infantilisering af befolkningen.

Det går den ‘ulovlige’ reklame ud på

Afsløringen blev bragt i DR Nyheder i slutningen af september, og har sidenhen kostet den ansvarlige direktør jobbet. DR har i vanlig stil malket historien godt bakket op af Forbrugetrådet.

Tivoli forbrydelse består i, at de har en række samarbejdspartnere, der mod betaling sender kunder til deres casino. Modellen kaldes affiliate marketing og er en marketingsmodel, der benyttes i alt lige fra rejsebranchen, som f.eks. sitet Travelmarket.dk til tøjbranchen og altså således også på spilmarkedet.  Disse samarbejdspartnere skriver nyheder og anmeldelser, der har det formål, at deres websites skal ligge højt i søgemaskinerne, når du fx søger på ‘online casino’. Et eksempl på et sådan site er f.eks. sitet Topcasinoer.dk. Problemet er, ifølge DR og Forbrugerrådet, at anmeldelserne er ‘falske’, da de ikke er forsynet med oplysninger om, at de er reklamer. Ifølge Markedsføringslovens §4 er det skjult reklame.

Tydelig reklame

Rent objektivt set er det selvfølgelig et brud på Markedsføringslovens §4, at bringe reklamer forklædt som anmeldelser. Men spørgsmålet er, om der overhovedet findes nogen - udover DR og Forbrugerrådet - der ikke tydeligt kan se, at de omtalte “anmeldelser” er reklame for det casino, der anmeldes?

Den uhellige alliance mellem DR og Forbrugerrådet slår endnu engang til i deres utilslørede kamp for umyndiggørelse af borgerne, for hvad er denne kampagnejournalistik andet end formynderi for licensmidler?

Tivoli langt fra ene om ulovligheder

Tivoli er selvfølgelig ikke det eneste casino, der benytter sig af samarbejdspartnere, der laver anmeldelser, der falder Forbrugerrådet for brystet.

Affiliate siderne anmelder stort set samtlige online casinoer, der har licens hos Spillemyndigheden. Selv Statens egen spillevirksomhed, Danske Spil, hænges ud af DR for brug af falske anmeldelser.

Men det er sikkert sjovere at hænge Tivoli ud.

annonce

Folkets Avis har takket være trofaste støtter hjemme her. Vil du også være med?