Gå til hovedindhold

Internetshopping vinder stadig større indpas hos forbrugerne

Internettet er ikke længere helt nyt, men det har ikke betydet, at udviklingen er stagneret – tværtimod. De sidste år har vi set nogle nye eksplosive tendenser. Et af dem er, at online markedsføring på mange parametre har overhalet den traditionelle markedsføring.

En anden tendens er, at online handel virkelig er ved at tage hold i de mange forbrugere. Det er der mange grunde til. Læs videre i det der følger og bliv klogere på disse grunde.

Det tidssparende element

I en travl hverdag hvor det for mange handler om at effektivisere og optimere de mange praktiske gøremål, og derved få mere tid til familien, venner og kæresten bliver shopping vægtet som værende en tidsrøver.

Når du shopper i fysiske butikker, skal du fra det ene sted til det andet uden at være sikker på, butikken har, hvad du søger. For dem der virkelig ikke nyder at shoppe, kan det være en frustrerende proces. Når du shopper online er det eneste, der skal rundt musen, og det behøver ikke at tage meget længere end 10 minutter at komme godt rundt om de forskellige indkøb. Sommeren er endelig ved rigtigt at være over os, og et muligt køb kan meget vel være en eller flere sommerkjoler. I stedet for svedende at trave byen rundt i varmen, kan du sidde mageligt derhjemme foran skærmen med en iskold lemonade.

Det økonomiske element

Det er ikke bare mere tidseffektivt at shoppe online. Det er også ofte billigere. Virksomheder der kun er tilstede online, har færre omkostninger i blandt andet lageropbevaring og lønninger. Med disse færre omkostninger har de mulighed for at sænke prisen på produkterne.

Eftersom du ikke er hæmmet af geografiske barrierer, har du mulighed for at shoppe overalt i verden. Det koster selvfølgelig en eller anden form for gebyr afhængig af, hvor du køber fra, men da priserne ofte er meget lavere i andre lande, kan det sagtens betale sig at kigge udenlands efter dine kommende produkter.

Gennemsigtigheden

Et af de fantastiske elementer ved internettet er, at du mere eller mindre har adgang til alt den information, du ønsker. Det kan være svært at finde hoved og hale i mange fremadstormende industrier. Det gælder blandt andet hele den grønne bølge, der har lagt sig over specielt storbyerne.

Fitnesscentre og såkaldte træningsguruer har nærmest taget patent på industrien og prøver at gøre det mere komplekst at leve sundt og træne rigtigt, end hvad det egentlig er. Det handler egentlig bare om at spise varieret, bevæge sig lidt hver dag og måske supplere med forskellige former for kosttilskud, hvis du har for travlt til at lave sund mad hver dag. Andet er det ikke. Hvis du er tvivl om et spørgsmål eller en problematik, er det egentlig bare at åbne Google og undersøge på livet løs, for derefter at købe de produkter du mangler i din målsætning om at leve sundt.

Det komfortable element

Et andet fantastisk element ved internettet er hvor komfortabelt, det er at handle online. Som allerede beskrevet ovenstående behøver du slet ikke at rejse dig fra din stol for at købe lige, hvad hjertet begærer.

Dette er ekstra smart, hvis du skal købe produkter af en vis størrelse. Hvis du for eksempel vil forkæle dit barn med et Misioo boldbassin, er det ikke lige sådan, at få den transporteret hjem, hvis du ikke har en bil, med et rigtig stort bagagerum. Du skal selvfølgelig betale ekstra for at få leveret sådan et stort produkt hjem, men det er småpenge i forhold til, hvor besværligt det ellers ville være. Desuden bliver mange udbydere hurtigere og hurtigere til at få leveret produkterne. Boldbassinet bliver allerede afsendt efter inden for 24 timer, og du er derfor garanteret det inden for kun et par dage.