Kun medlemmer

FOLKETS er en dansk medieplatform der huser udgivelser som avisen Folkets Avis, Magasinet Identitet, Rævekagen, Mediemøllen og mange, mange flere.

I modsætning til de etablerede medier modtager FOLKETS intet tilskud fra staten. Hvis platformen - og de medier som den huser! - skal overleve, så skal læserne betale.

Vi mangler

320

medlemmer mere,
så kører det rundt :)

Bliv medlem

Primære faneblade

Westmarket er lukket, men her er de rigtige perler på Vesterbro

Vesterbro i København har længe udviklet sig. Istedgade er gået fra hårdt kvarter, til et madmekka for moderne spisesteder.

 

Den klassiske restaurant oplever ikke ligefrem fremgang. Men der er ikke ligefrem færre munde der skal spise, og faktisk viser flere undersøgelser at Københavnerne bruger flere og flere penge på at spise ude.

 

Men hvor spises der så? Du har nok hørt om ”Streetfood”, og denne betegnelse bliver slynget omkring af en grund. De spisesteder der har adapteret til moderne menuer, med nye madoplevelser, oplever generelt vækst.

Oplevelsen står på moderne, Instagram-venlig indretning, Umami-smagsoplevelser, og ikke mindst populært udvalg af mad og drikke.

Hos mange af de nye, mindre spisesteder er størrelsen af menuen formindsket til 3-5 simple valg, men i stedet for kylling og kartofler, tilbydes der hos de populære steder mad som tacos, gourmet hot dogs, poke bowls og asiatiske streetfood retter. Til dét følger selvfølgelig også hippe drikkevarer i form af hibiscus saft, mexicanske sodavand eller cocktails der er svære at udtale.

 

Som mange andre brancher, viser populariteten resultaterne. Det dengang længe ventede Westmarket i Tove Ditlevsens gallari, er nu lukket allerede igen, efter rygter om dårlig management, og selvfølgelig mangel på trafik igennem den lange gang.

Men siden den københavnske befolkning løbende stiger, så må der naturligvis være nogle spisesteder der vasker sig i succes og popularitet. De helt hotte og hippe områder er som altid ved Kødbyen og langs Istedgade, og det er der en grund til. Løbende opdatering og tilgang af nye koncepter, bliver ved med at tiltrække kunderne, og ved hurtig observation ved disse områder, ser man hurtigt spredelsen af simplicitet. Flere og flere moderne spisesteder lever på meget enkle og specifikke koncepter, hvilket tilføjer værdien til steder som Kødbyen, hvor mange af disse enkle koncepter er samlet på ét sted. ”Pub-crawling” af madoplevelser er kommet for at blive.

Kommercielt

annonce

Del eller citer med linket her

MediaCreeper