Primære faneblade

Fotos: Lennart Kiil
Fotos: Lennart Kiil
Overalt kører kampagnen

Ministerium bruger enorme summer på påvirkningskampagne

Del Ministerium bruger enorme summer på påvirkningskampagne
Like F

Folkets Avis på FOLKETS.DK kan afsløre at Miljø- og fødevareministeriet bruger skatteydernes penge på kæmpemæssige påvirkningskampagner.

Om man læser Berlingske på nettet, UD&SE i toget eller bare går en tur ved en station eller meget andet, så bliver man udsat for propaganda fra Miljø- og fødevareministeriet.

Der er flere interessante aspekter i dette:

For det første:

Er det overhovedet statens opgave gennem massive påvirkningskampagner at få danskerne til at lægge nogle bestemte varer i indkøbskurven frem for nogle andre varer?

Der er jo i så fald ingen grænser for hvad staten kan bruge vores skattepenge på at reklamere for. For lad os være ærlige. Det her er jo reklame for nogle bestemte produkter. Men i stedet for at producenterne og supermarkederne selv betaler så gør skatteyderne det gennem Miljø- og fødevareministeriet.

For det andet:

I forvejen pumper staten hundredevis af millioner af kroner i de såkaldt private medier gennem en lan række forskellige mediestøtteordninger.

Vi afslører så her at staten pumper yderligere mange millioner i selvsamme såkaldt private medier gennem indirekte mediestøtte i form af enorme reklame-, propaganda-, påvirknings- og holdnings-bearbejdelses-kampagner.

Ikke så mærkeligt at de pågældende medier faktisk i bund og grund ikke er ret kritiske over for staten. Det er jo staten der betaler dem!

Nå.

Vi fremlægger mere dokumentation i kommende artikler.

For det er ikke bare et ministerium som bruger penge på påvirkningskampagner.

Tak fordi du læste en leder på Folkets Avis

Du kan støtte Folkets Avis som dagsordensættende medie ved at blive abonnent.

Se mulighederne

Udgivet for :
Udgivet for :
Udgivet for :
Gule veste. Foto: Obier / CC BY-SA 4.0
Del Ministerium bruger enorme summer på påvirkningskampagne
Like F
På 3. pladsen med 746 delinger:
Anders Samuelsen. Foto: Steen Brogaard / ft.dk fotos til pressebrug
Del Ministerium bruger enorme summer på påvirkningskampagne
Like F
På 2. pladsen med 1170 delinger:
På 1. pladsen med 1204 delinger:
Foto: Diliff / CC BY-SA 3.0
Del Ministerium bruger enorme summer på påvirkningskampagne
Like F
/* START ONLY for PRINT */ /* END ONLY for PRINT */

Nu 297 ud af målet på 324 betalende brugere

Hjælp os i mål inden Jul om fra blot 2 kroner om dagen

For kun 2 kroner om dagen er du med til at sikre driften af FOLKETS.DK og for 2 kroner mere understøtter du også den kritiske journalistik på vores flagskib Folkets Avis.

Se muligheder – eller gå direkte Til betaling (Allerede bruger? Log på her)