Vi skal bruge 332 betalende brugere mere for at "breake even" - vil du være en af dem?


FOLKETS kan kun eksistere i kraft af direkte opbakning fra brugerne

Se hvordan DU hjælper

Primære faneblade

Ministerium bruger enorme summer på påvirkningskampagne

Fotos: Lennart Kiil
Fotos: Lennart Kiil

Overalt kører kampagnen

Antal

Folkets Avis på FOLKETS.DK kan afsløre at Miljø- og fødevareministeriet bruger skatteydernes penge på kæmpemæssige påvirkningskampagner.

Om man læser Berlingske på nettet, UD&SE i toget eller bare går en tur ved en station eller meget andet, så bliver man udsat for propaganda fra Miljø- og fødevareministeriet.

Der er flere interessante aspekter i dette:

For det første:

Er det overhovedet statens opgave gennem massive påvirkningskampagner at få danskerne til at lægge nogle bestemte varer i indkøbskurven frem for nogle andre varer?

Der er jo i så fald ingen grænser for hvad staten kan bruge vores skattepenge på at reklamere for. For lad os være ærlige. Det her er jo reklame for nogle bestemte produkter. Men i stedet for at producenterne og supermarkederne selv betaler så gør skatteyderne det gennem Miljø- og fødevareministeriet.

For det andet:

I forvejen pumper staten hundredevis af millioner af kroner i de såkaldt private medier gennem en lan række forskellige mediestøtteordninger.

Vi afslører så her at staten pumper yderligere mange millioner i selvsamme såkaldt private medier gennem indirekte mediestøtte i form af enorme reklame-, propaganda-, påvirknings- og holdnings-bearbejdelses-kampagner.

Ikke så mærkeligt at de pågældende medier faktisk i bund og grund ikke er ret kritiske over for staten. Det er jo staten der betaler dem!

Nå.

Vi fremlægger mere dokumentation i kommende artikler.

For det er ikke bare et ministerium som bruger penge på påvirkningskampagner.

Meta
Seneste ændring: 
28/03/2019 - 09:33
Udgivet i: 
Emner: