Det her er ikke en betalingsmur

Når du scroller ned, kan du frit læse Ministerium bruger enorme summer på påvirkningskampagne

Ovenikøbet uden forstyrrende bannerannoncer

Men hvad lever Folkets Avis så af? Bidrag fra sådan nogle som dig

Værn om pressefrihed og folkestyre Støt Folkets Avis

Ministerium bruger enorme summer på påvirkningskampagne

Skrevet af Lennart Kiil

Folkets Avis på FOLKETS.DK kan afsløre at Miljø- og fødevareministeriet bruger skatteydernes penge på kæmpemæssige påvirkningskampagner.

Om man læser Berlingske på nettet, UD&SE i toget eller bare går en tur ved en station eller meget andet, så bliver man udsat for propaganda fra Miljø- og fødevareministeriet.

Der er flere interessante aspekter i dette:

For det første:

Er det overhovedet statens opgave gennem massive påvirkningskampagner at få danskerne til at lægge nogle bestemte varer i indkøbskurven frem for nogle andre varer?

Der er jo i så fald ingen grænser for hvad staten kan bruge vores skattepenge på at reklamere for. For lad os være ærlige. Det her er jo reklame for nogle bestemte produkter. Men i stedet for at producenterne og supermarkederne selv betaler så gør skatteyderne det gennem Miljø- og fødevareministeriet.

For det andet:

I forvejen pumper staten hundredevis af millioner af kroner i de såkaldt private medier gennem en lan række forskellige mediestøtteordninger.

Vi afslører så her at staten pumper yderligere mange millioner i selvsamme såkaldt private medier gennem indirekte mediestøtte i form af enorme reklame-, propaganda-, påvirknings- og holdnings-bearbejdelses-kampagner.

Ikke så mærkeligt at de pågældende medier faktisk i bund og grund ikke er ret kritiske over for staten. Det er jo staten der betaler dem!

Nå.

Vi fremlægger mere dokumentation i kommende artikler.

For det er ikke bare et ministerium som bruger penge på påvirkningskampagner.