Folkets Avis på FOLKETS.DK kan afsløre at Miljø- og fødevareministeriet bruger skatteydernes penge på kæmpemæssige påvirkningskampagner.
Om man læser Berlingske på nettet, UD&SE i toget eller bare går en tur ved en station eller meget andet, så bliver man udsat for propaganda fra Miljø- og fødevareministeriet.
Der er flere interessante aspekter i dette:
For det første:
Er det overhovedet statens opgave gennem massive påvirkningskampagner at få danskerne til at lægge nogle bestemte varer i indkøbskurven frem for nogle andre varer?
Der er jo i så fald ingen grænser for hvad staten kan bruge vores skattepenge på at reklamere for. For lad os være ærlige. Det her er jo reklame for nogle bestemte produkter. Men i stedet for at producenterne og supermarkederne selv betaler så gør skatteyderne det gennem Miljø- og fødevareministeriet.
For det andet:
I forvejen pumper staten hundredevis af millioner af kroner i de såkaldt private medier gennem en lan række forskellige mediestøtteordninger.
Vi afslører så her at staten pumper yderligere mange millioner i selvsamme såkaldt private medier gennem indirekte mediestøtte i form af enorme reklame-, propaganda-, påvirknings- og holdnings-bearbejdelses-kampagner.
Ikke så mærkeligt at de pågældende medier faktisk i bund og grund ikke er ret kritiske over for staten. Det er jo staten der betaler dem!
Nå.
Vi fremlægger mere dokumentation i kommende artikler.
For det er ikke bare et ministerium som bruger penge på påvirkningskampagner.