Primære faneblade

Antal

Seneste ændring: 
28/03/2019 - 09:33
Udgivet i: 
Fotos: Lennart Kiil
Fotos: Lennart Kiil

Overalt kører kampagnen

Ministerium bruger enorme summer på påvirkningskampagne

Af

Lennart Kiil

Ministerium bruger enorme summer på påvirkningskampagne
Like F

Folkets Avis på FOLKETS.DK kan afsløre at Miljø- og fødevareministeriet bruger skatteydernes penge på kæmpemæssige påvirkningskampagner.

Om man læser Berlingske på nettet, UD&SE i toget eller bare går en tur ved en station eller meget andet, så bliver man udsat for propaganda fra Miljø- og fødevareministeriet.

Der er flere interessante aspekter i dette:

For det første:

Er det overhovedet statens opgave gennem massive påvirkningskampagner at få danskerne til at lægge nogle bestemte varer i indkøbskurven frem for nogle andre varer?

Der er jo i så fald ingen grænser for hvad staten kan bruge vores skattepenge på at reklamere for. For lad os være ærlige. Det her er jo reklame for nogle bestemte produkter. Men i stedet for at producenterne og supermarkederne selv betaler så gør skatteyderne det gennem Miljø- og fødevareministeriet.

For det andet:

I forvejen pumper staten hundredevis af millioner af kroner i de såkaldt private medier gennem en lan række forskellige mediestøtteordninger.

Vi afslører så her at staten pumper yderligere mange millioner i selvsamme såkaldt private medier gennem indirekte mediestøtte i form af enorme reklame-, propaganda-, påvirknings- og holdnings-bearbejdelses-kampagner.

Ikke så mærkeligt at de pågældende medier faktisk i bund og grund ikke er ret kritiske over for staten. Det er jo staten der betaler dem!

Nå.

Vi fremlægger mere dokumentation i kommende artikler.

For det er ikke bare et ministerium som bruger penge på påvirkningskampagner.

Senest

Udgivet for
Udgivet for
Udgivet for

Nedtælling

Bak op og få fordele Se muligheder Bak op og få fordele Tilmeld

Ønsker du et Danmark hvor etablerede medier og partier sætter dagsorden uden hensyn til borgerne?

Nej? – Nå, men det koster penge - og meget andet - at drive et medie som går imod magthaverne. Er du villig til at betale en del af prisen?

Første mål er at balancere de direkte økonomiske udgifter ved at drive et medie som i modsætning til den etablerede presse ikke modtager offentlige penge

Se muligheder Tilmeld nu

Nu 300 abonnenter ud af 1000 nødvendige