Gå til hovedindhold

Gillettes værdi nedskrevet med 54.000.000.000 kroner efter mandehadende møg-reklame

Af Lennart

Husker I den mandehadende Gillette-reklame?

Reklamen hvor Gillette hånede sine kunder og fremstillede mænd som primitive undermennesker som tilskyndede til vold mod kvinder og børn?

Nogle mente at reklamen var genial. Andre mente den var en katastrofe.

Nu viser det sig at de sidste havde ret.

De sidste havde i den grad ret.

Selvom moderselskabet Procter & Gamble kan fremvise et kvartalsregnskab som overgår forventningerne, så har specifikt Gillette måttet nedskrive med 8 mia dollars. Det er over 50 mia. kroner.

P&G reported a net loss of about $5.24 billion, or $2.12 per share, for the quarter ended June 30, due to an $8 billion non-cash writedown of Gillette.

Gillette selv ser dog ikke ud til at have lært lektien:

Initial carrying values for Gillette were established nearly 14 years ago in 2005. ... New competitors have entered at prices below the category average

Siger CFO Jon Moeller til Reuters.

Jeg valgte selv helt at droppe Gillette efter den idiotiske og respektløse reklame som i uhørt grad nedgjorde hele mandekønnet.

Lennart Kiil er stifter af FOLKETS og redaktør på Folkets Avis. Han mener godt man kan oplyse og underholde på samme tid.