Primære faneblade

Pixabay
Pixabay

Systemet i Storbritannien udvikler sig i disse år i en stadig mere Orwellsk retning.

Folkets Avis har tidligere omtalt hvordan

den konservative regering i Storbritannien benyttede terrorangreb til at øge sin magt over og kontrol med civilsamfundet - herunder internettet.

og hvordan den konservative regeringer indførte lovgivning som gav myndighederne ret til at fængsle borgere i op til 15 år hvis de så meget som kiggede på terror-materiale eller ekstrem politisk propaganda online.

Selvfølgelig forudsagde jeg at den slags drakonisk lovgivning ville blive vendt imod ikke blot islamistiske terrorister, men alle mulige andre som det britiske etablissement ikke bryder siger om.

Nu har man så i Storbritannien fængslet borger-journalist, tidligere partistifter og aktivist på den yderste højrefløj Tommy Robinson.

Men hvad der er endnu mere interessant for Mediemøllen specifikt – som er Folkets Avis' blog om medier og den blog du sidder og læser lige nu – er den yderst overraskende udvikling at ikke alene har myndighederne i Storbritannien fået britiske medier, med en såkaldt gag ordertil at fjerne omtale af fængslingen.

Også internationale / russiske / amerikanske medier som RT.com og Breitbart.com har fjernet deres artikler om fængslingen af Tommy Robinson!

Det er altså noget nær uhørt i nyere pressehistorie, så vidt jeg ved.

Jeg gad faktisk godt vide hvorfor disse medier sådan uden videre efterkommer en begæring om nedtagelse af indhold.

Måske er det sådan at deres sites ellers helt blokeres?

Eller kontakter man deres hosting og beder dem lukke medierne ned?

Truer man dem med så store bøder at de ikke tør andet?

Har britiske myndigheder rettet henvendelse til andre landes myndigheder i sagen?

Og opdager myndighederne mon dette indlæg på Folkets Avis?


OPDATERING:

Flere har sået tvivl om hvorvidt det nu også kan passe at RT og Breitbart har taget artikler ned. Og det er fint nok at være skeptisk også over for hvad jeg skriver og hvad der skrives på Folkets Avis. Men jeg er altså ikke så dum at jeg opdigter historier. Så inden jeg skriver, at RT og Breitbart har taget artikler ned, sikrer jeg mig naturligvis, at det rent faktisk er sket. Prøv selv her:

 https://www.rt.com/uk/427750-tommy-robinson-arrest-court-sex/

og

http://www.breitbart.com/london/2018/05/25/tommy-robinson-arrested-for-live-reporting-grooming-gang-trial


Se eventuelt følgende som jeg ikke er sikker på omfatter danske medier, men ok hvis RT.com og Breitbart.com kan rammes, så kan danske medier vel også:

 

 

Tak fordi du læste et blogindlæg på Folkets Avis

Du kan støtte Folkets Avis som debat- og blogplatform ved at blive abonnent.

Se mulighederne


Debat og kommentarer?

Abonnenter kan kommentere direkte her på Folkets Avis

Bliv abonnent nu og deltag i debatten

Du kan også følge vores side på Facebook hvor en del indlæg debatteres:


Kritik af medier og den medieskabte "virkelighed" - kritik af tendensen til at mange medier ukritisk hopper på en dagsorden

Følg os på Facebook