Gå til hovedindhold

Ministerium brugte 29.792 kroner på påvirkningskampagne i Ud & Se – per annonce!

De store medier skal nok klare sig. De er ejet af stater eller af virksomheder der er ejet af rigmænd på størrelse med stater i økonomisk forstand.

Folkets Avis kan derimod ikke klare sig uden din hjælp.

Spørgsmålet er så om samfund kan klare sig uden de små selvstændige medier. Det bliver en fattigere verden for de fleste hvis de små medier forsvinder.

Bak op nu!

Abonner Doner

89.375 kroner blev det til i alt for tre annoncer i tre numre af DSB's UD & SE.

Det giver en gennemsnitlig pris på:

29.792 kroner per annonce.

Det viser en aktindsigt som Folkets Avis har fået ved Miljø- og fødevareministeriet.

Helt nøjagtigt var priserne inklusive moms:

29375 kroner - Ud og Se, nr 12 2017

32500 kroner - Ud og Se, nr 7/8 2018

27.500 kroner - Ud og Se, nr 11 2018

Det virker dyrt. Men det skal også siges at det offentlige har en tradition for at poste mange penge i Ud & Se. Blandt andet gør kommunerne det i vid udstrækning.

En sag som vi skrev om her på Folkets Avis var denne:

I DSB's kundemagasin Ud & Se forsøger Nyborg Kommune at lokke flere til at 'like' deres Facebook side

Men det er altid let at bruge andres penge. Og det tyder på at man i Miljø- og fødevareministeriet er ekstra gode til det.

På belærende vis fortæller man borgerne hvad de skal bruge den slat penge som er tilbage når SKAT har taget skatter, afgifter og moms.

Det kan man jo så tænke lidt over, mens man sidder i toget og bliver påvirket og holdningsbearbejdet af Miljø- og fødevareministeriet gennem DSB's blad Ud & Se.

Lennart Kiil er stifter af FOLKETS og redaktør på Folkets Avis. Han mener godt man kan oplyse og underholde på samme tid.