Primære faneblade

Foto: Lennart Kiil
Ud & Se. Foto: Lennart Kiil

Sådan ser de dyre annoncer ud.

Ministerium brugte 29.792 kroner på påvirkningskampagne i Ud & Se – per annonce!

Del Ministerium brugte 29.792 kroner på påvirkningskampagne i Ud & Se – per annonce!
Like F

89.375 kroner blev det til i alt for tre annoncer i tre numre af DSB's UD & SE.

Det giver en gennemsnitlig pris på:

29.792 kroner per annonce.

Det viser en aktindsigt som Folkets Avis har fået ved Miljø- og fødevareministeriet.

Helt nøjagtigt var priserne inklusive moms:

29375 kroner - Ud og Se, nr 12 2017

32500 kroner - Ud og Se, nr 7/8 2018

27.500 kroner - Ud og Se, nr 11 2018

Det virker dyrt. Men det skal også siges at det offentlige har en tradition for at poste mange penge i Ud & Se. Blandt andet gør kommunerne det i vid udstrækning.

En sag som vi skrev om her på Folkets Avis var denne:

I DSB's kundemagasin Ud & Se forsøger Nyborg Kommune at lokke flere til at 'like' deres Facebook side

Men det er altid let at bruge andres penge. Og det tyder på at man i Miljø- og fødevareministeriet er ekstra gode til det.

På belærende vis fortæller man borgerne hvad de skal bruge den slat penge som er tilbage når SKAT har taget skatter, afgifter og moms.

Det kan man jo så tænke lidt over, mens man sidder i toget og bliver påvirket og holdningsbearbejdet af Miljø- og fødevareministeriet gennem DSB's blad Ud & Se.

Tak fordi du læste en original artikel på Folkets Avis

Du kan få adgang til al vores originale journalistik, men det kræver, at du bliver abonnent.

Det er dyrt for os at producere journalistik, og vi løber en betydelig risiko, når vi lægger os ud med den herskende klasse. Vi beder dig derfor støtte vores arbejde.

Vi tilbyder pakker fra blot 2 kroner om dagen og op – alt efter formåen og behov: Se abonnementer her.

Udgivet for :
 Foto: Johannes Jansson
Del Kvinder elsker mænd i front på scenen – det er kun feminister som har et problem
Like F
Udgivet for :
Del Kvinder elsker mænd i front på scenen – det er kun feminister som har et problem
Like F
Udgivet for :
Gule veste. Foto: Obier / CC BY-SA 4.0
Del Kvinder elsker mænd i front på scenen – det er kun feminister som har et problem
Like F
På 3. pladsen med 746 delinger:
Anders Samuelsen. Foto: Steen Brogaard / ft.dk fotos til pressebrug
Del Ministerium brugte 29.792 kroner på påvirkningskampagne i Ud & Se – per annonce!
Like F
På 2. pladsen med 1170 delinger:
 Foto: Johannes Jansson
Del Ministerium brugte 29.792 kroner på påvirkningskampagne i Ud & Se – per annonce!
Like F
På 1. pladsen med 1204 delinger:
Foto: Diliff / CC BY-SA 3.0
Del Ministerium brugte 29.792 kroner på påvirkningskampagne i Ud & Se – per annonce!
Like F
/* START ONLY for PRINT */ /* END ONLY for PRINT */

Nu 297 ud af målet på 324 betalende brugere

Hjælp os i mål inden Jul om fra blot 2 kroner om dagen

For kun 2 kroner om dagen er du med til at sikre driften af FOLKETS.DK og for 2 kroner mere understøtter du også den kritiske journalistik på vores flagskib Folkets Avis.

Se muligheder – eller gå direkte Til betaling (Allerede bruger? Log på her)