Det her er ikke en betalingsmur

Når du scroller ned, kan du frit læse Ministerium brugte 29.792 kroner på påvirkningskampagne i Ud & Se – per annonce!

Ovenikøbet uden forstyrrende bannerannoncer

Men hvad lever Folkets Avis så af? Bidrag fra sådan nogle som dig

Værn om pressefrihed og folkestyre Støt Folkets Avis

Ministerium brugte 29.792 kroner på påvirkningskampagne i Ud & Se – per annonce!

Skrevet af Lennart Kiil

89.375 kroner blev det til i alt for tre annoncer i tre numre af DSB's UD & SE.

Det giver en gennemsnitlig pris på:

29.792 kroner per annonce.

Det viser en aktindsigt som Folkets Avis har fået ved Miljø- og fødevareministeriet.

Helt nøjagtigt var priserne inklusive moms:

29375 kroner - Ud og Se, nr 12 2017

32500 kroner - Ud og Se, nr 7/8 2018

27.500 kroner - Ud og Se, nr 11 2018

Det virker dyrt. Men det skal også siges at det offentlige har en tradition for at poste mange penge i Ud & Se. Blandt andet gør kommunerne det i vid udstrækning.

En sag som vi skrev om her på Folkets Avis var denne:

I DSB's kundemagasin Ud & Se forsøger Nyborg Kommune at lokke flere til at 'like' deres Facebook side

Men det er altid let at bruge andres penge. Og det tyder på at man i Miljø- og fødevareministeriet er ekstra gode til det.

På belærende vis fortæller man borgerne hvad de skal bruge den slat penge som er tilbage når SKAT har taget skatter, afgifter og moms.

Det kan man jo så tænke lidt over, mens man sidder i toget og bliver påvirket og holdningsbearbejdet af Miljø- og fødevareministeriet gennem DSB's blad Ud & Se.

Del Ministerium brugte 29.792 kroner på påvirkningskampagne i Ud & Se – per annonce!