Gå til hovedindhold

Hovsa: DR's "chefredaktion" vokser fra 15 til 150

De store medier skal nok klare sig. De er ejet af stater eller af virksomheder der er ejet af rigmænd på størrelse med stater i økonomisk forstand.

Folkets Avis kan derimod ikke klare sig uden din hjælp.

Spørgsmålet er så om samfund kan klare sig uden de små selvstændige medier. Det bliver en fattigere verden for de fleste hvis de små medier forsvinder.

Bak op nu!

Abonner Doner

Berlingske Business skrev i går at:

DRs "chefredaktion" er vokset fra 15 til 150

Desværre kræver artiklen abonnement, så det er begrænset hvor meget af den, jeg har kunnet læse.

Men jeg kan ikke just sige jeg er overrasket.

Med opfindsomme cheftitler som –

"tværmediel chef for kulturstof

– kan der givetvis hurtigt gå inflation i antallet af chefredaktører i en offentlig institution der som DR er berømt for at være et tag selv bord for mellemledere og opad fra den talende og kreative kommunikationsklasse.

Den store omlægning skulle ifølge DR selv medvirke til "klare ansvarsområder".

Tjah, Berlingske Business er åbenbart kommet frem til en lidt anden konklusion:

"ingen ved, hvem der bestemmer"

Her er hvad DR selv skrev da den "nye struktur" blev indført:

DRs mediedirektør Lars Grarup mener, at den nye organisation vil bevirke, at DRs chefredaktion fremover kan reagere meget hurtigere.

"Når vi fremover skal forvalte pengene, sker det gennem et øget samarbejde, og det bliver klart en fordel for os. Med samlingen kan vi snakke sammen på kryds og tværs - og samtidig kommer vidensdelingen og det innovative miljø. Det er en mulighed, der har budt sig, nu hvor vi sidder sammen på ét sted i DR, og det tror jeg, vil blive godt for alle - ikke mindst for dem, der skal se oghøre vores programmer og tilbud," siger han.

Ja, der er fuld plade i Bullshit Bingo.

Det må man da lade Danmarks Radio.

Og nu kan DR så gå i gang med endnu en omlægning. Så gik der tid og penge med det.

Licensyderne og borgerne i Danmark er til grin for egne penge igen.

Kritik af medier og den medieskabte "virkelighed" og tendensen til at medier ukritisk hopper på en dagsorden